Året var 2009

Skrivet den: 2010-01-09, Klockan: 07:04:42,
Tänkte först inte göra någonting sådant här alls, but i've changed my mind. Kan vara roligt att läsa igenom någongång i framtiden!



Januari:

Tror inte det hände så hemskt mycket den månaden. Jag och Micke gjorde slut, jag fick lite nya tankar och värderingar i mitt lilla huvud och den sista terminen i 9an tog sin början. Dessutom skapade jag min första blogg, men den är borta ny tyvärr.



Februari:

Någonting jag minns är mattan jag lyckades väva och "flygplatsen" jag byggde. Kreativt av mig. Mattan blev kanske 20 cm lång (och är tyvärr inte klar än, även om min syslöjdslärare tror det ... som det mesta av mina sy-arbeten). Byggnaden ... blev till och med mobbad av min lärare...men det är inte hela världen de!
Hela kiruna hade dessutom verkat hamna i någon Ben & Jerry period, och jag och Sofie var inte sämre vi, utan slösade också våra pengar på denna dyra, men ack så goda glass !! Dessutom var jag fortfarande räknad som en aktiv klättrare i februari ...



Mars:

Jo mars. Lycklig månad!
Jag fick se Twilight  på bio, blev tilsammans med Axel, hade fjällsäkerhetsdag (icecooold men kul!), jag blev 16 år, vi hade utedag med skolan .. PÅ min födelsaedag , det började bli vår ... det kunde nog knappt bli bättre faktiskt.



April:


April bara flöt på. Kommer inte ihåg någonting dåligt från denna månad.(?) Livet lekte, jag åkte skidor, jag var kär, solen sken allting var ÖS! Vad mer kan man begära?
Saker värda att nämna är björkliden, kusiner jag fick träffa både från Umeå och Australien, core lektionen som jag och Sanne hade, Lasse Lindh som spelade på TT och besöket i Stockholm (där det redan hade blivit sommar, believe it or not! Impulsfärgade också mitt hår rött där för första gången)



Maj:

I maj månad skapades denna blogg.
Slutspurten hade börjat i skolan samtidigt som värmen faktiskt kom till Kiruna för ett litet tag och grillsäsongen drog igång. Jag och Axel stekte på taket, hoppade massa studsmatta klippte hår (bort med mohawk, haha), jag fotade mycket och lyssnade massa mys-musik som alltid kommer påminna mig om den här tiden. Som innan har jag inga dåliga minnen från den här månaden heller. Månadens fail var vårskriket jag och Sofie skulle till. hehe



Juni:

Juni - grundenten (jag och axel lyckades komma 3a !), vakan, skolavslutning, sommar, humörsvängningar ... det var knappt så man fattade, allting gick så fort!
Jag var för första gången på laserzone, MJ dog, jag fick tillbaka kontakten med en gammal kompis igen, började bråka med en annan .. köpte ny telefon. Kirunafestivalen drog också igång i vanlig ordning. Helt awesome!
Känns som att juni försvann otroligt fort, men kul hade jag och glad var jag!



Juli:

Sommar sommar! Jag var för första gången på gruvtrollets, sommarjobbade (för första gången där med) på medborgarskolan med Sanne, hade väldiga humörsvängningar, myste på, badade, åt glass, tog det lugnt..precis som en sommar ska vara.



Augusti:

Jag åkte litf upp för Noulja, fiskade i stenbacken, köpte möbler på ikea, började fixa i det som nu är mitt rum (hus), åkte utomlands med hela familjen, hade ångest över skolan - om jag val rätt osv, började skolan, fick en till experience med berget noulja (vilket helvete! men nog överlevde vi det också) och lärde känna min nya fina klass!



September:

Jag flyttade ut i mitt hus, tränade, gick i skolan, drömde allt för mycket mardrömmar, såg den första snön falla. Var överlag lite nere och less? Don't really know why .. men jag var extremt glad att jag hade någon som älskade mig, och började längta som en tok till jullovet redan då. Gud vad jag hade planer..



Oktober:

Kommer inte ihåg att så mycket speciellt hände i oktober. Tog fram kameran igen efter ett uppehåll med noll inspiration, annars gick månaden mest ut på att längta till USA? Skolan flöt på, och roligt var det! Sedan till slut bar det då av till USA på riktigt tilsammans med Axel och hans familj, shit pomfritt vad nervös jag var! Men allt gick bra, och jag hade så himla himla roligt! Det ver nog årets upplevelse! Önskar verkligen jag hade kunnat åka igen! :)



November:

Sedan blev det november. Deppigare månad har jag nog ärligt talat inte haft. Orsaken är, som alla säkert vet, att det tog slut mellan mig och Axel. Vet inte vad jag skulle ha tagit mig till utan alla fina människor som var i min närhet just då. Det var verkligen hemskt. Annat går inte att säga. Men jag är ändå glad för dom 8månaderna vi hade.
Det enda andra jag kommer ihåg ifrån november är att jag lärde känna en massa nya människor. Jag hade saker att göra hela tiden, och just då var det precis vad som behövdes! Resten är typ .. suddigt?



December:

Julen närmade sig och jag .. längtade inte ett dugg. Alla planer och idéer jag haft om lovet blev totalkvaddade, stampade på och kastade i en papperskorg, typ.
Men december blev bra ändå. Bowlade, fotade (tyvärr är då kamerasladden borta så får inte in bilderna på datan) gick på bio, umgiks med folk, fikade and so on. Jag lärde mig att man måste få ha sina ups and downs, men man ska inte låta det sänka en totalt!
Det finns några människor som verkligen gjort mig glad. Tror väl knappt hälften av dem ens vet om det själva. Men såna saker som att prata i telefon i timmar, få komplimanger och överaskningar, bli våldgästad mitt i natten...sånt behövs, haha!
Tack så otroligt mycket ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0