Sex and the city 2

Skrivet den: 2010-02-17, Klockan: 17:22:00,

Jag kollade Sex and the city nyss. Idag handlade det en del om att "spela spel".
Det är ett sådant ämne som kommer upp i tankarna för mig from time to time.
Vissa anser det vara taktik, andra ser det som ren falskhet. Själv lutar jag mer åt att kalla det falskhet. Jag blir så leds på människor som jämt ska spela och inte kan vara sig själva. Det är svårt att veta ved en sådan person egentligen tänker, och det blir ofta missuppfattningar. Jag har mer än en gång upplevt att ett sådant spel har förstört en relation (och med relation tänker jag inte bara på kärlek, utan även vänskap). Själv försöker jag verkligen skippa allt sådant spel. För jag vill inte vara en sådan person helt enkelt.

Man ska inte låta tankarna ta över och bara tänka på hur man ska agera "rätt". För finns det egentligen något "rätt"? Jag tror inte det. Eller rättare sagt det varierar från gång till gång. Jag tror att ibland måste man lyssna på vad hjärtat säger, även om det gör en mer sårbar att verkligen visa sina känslor. Men jag tror det är värt det.

...och när vi ändå är inne på "Sex and the city"!
Det är ju minsann en ny film på väg! Hoppas på att den blir lika bra som första, för den filmen gillade jag! Det var faktiskt den filmen som öppnade "sex and the city världen" för mig. Visste knappt vad det var innan.
Nu är det bara att längta tills i sommar när filmen har premiär. Tills vidare får jag hålla mig bänkad framför tvn kl 3 varje dag!

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0