Varför man inte ska städa så ofta..

Skrivet den: 2010-12-06, Klockan: 20:09:51,
Igår när jag städade på min mamis jobb kom jag och tänka på hur många orsaker det finns till att inte städa så hemskt ofta. Okej...jag förstår om man är damallergriker eller galen pedant, men annars är de här väldigt fina tankar.

1. Det är tråkigt. Man ska inte göra tråkiga saker allt för ofta!

2. Tidskrävande! Istället för att städa får du tid att göra annat, tex äta bullar eller spendera din tid med roliga människor!

3. Ju längre man väntar desto mer damråttor finns att damsuga upp = det syns att det blir rent = lite lite roligare. Det finns ju iofs gränser. När damråttorna börjar leva egna liv och krypa iväg...då vet du att du väntat aningen för länge. Men, som sagt. Lite roligare är det allt när de syns att det blir skillnad!

4. Tänk vilken skadorisk. Vooooi vooooi. Du sträcka dig när du ska damtorka lampan...halka i skurhinken... Ju oftare du städar, ju oftare finns risken att du skadar dig. oh noes..

5. Det kan göra en arg. Tänk er att spilla ut hela hinken med skurvatten. Det är  i-n-t-e  roligt, och ja, jag har erfarenhet av det...


Tyvärr håller inte min mamma med mig. Hon gillar att jag städar på hennes jobb, och gärna ofta. Jag är nog så illa tvungen att göra det om jag inte vill betala sprortsclub själv, och det vill jag inte!



Kommentarer
Postat av: towe

breakdance är ju riktigt jävla kul och coolt!

2010-12-06 @ 22:27:02
URL: http://towek.blogg.se/
Postat av: rebecacacacacacaca

sv: ja, har provat några gånger förut men har aldrig riktigt orkat. himla konstigt!

2010-12-09 @ 22:09:00
URL: http://rebeccarebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0