Det var det...grundskolan avklarad

Skrivet den: 2009-06-12, Klockan: 19:29:13,
Som sagt, grundskolan är avklarad...9an är över..och vi kommer nu alla att splittras åt olika håll.
Även om man inte varit direkt "nära" allihopa känns det faktiskt tungt. Visst det är sommarlov, och det kommer bli grymt skönt, och välbehövligt, men sammtidigt.....

Vi hör inte längre hemma på högalid, med våra lärare och klasskompisar.
Den tiden är över, och vi skickas ut på okänt vatten nu.
Det är på nått sätt en tom känsla som fyller mig just nu, som att man inte riktigt tagit vara på sista tiden ordentligt.
Det värsta är lätt att Sofie flyttar.
Det har inte riktigt kännts verkligt, förren idag. Men även om jag tycker det kändes verkligt idag, varken vill eller kan jag tänka mig hur det kommer vara den dagen det verkligen är verklighet.
Jag vill inte att den dagen ska komma. Vill vill vill inte ! Men ändå vet jag att den närmar sig med stormsteg. Nästa helg redan, är det så?

Fick också betygen idag, och dom var då bra. Sänkte hk-betyget (vilket inte gör mig jätte förvånad. hur kunde jag få mvg från första början?!). Men höjde ju också nått, så gör inte jätte mycket vid närmare eftertanke :-)
Skulle förresten inte vara förvånad om jag är den som gråtit mest av hela högalids 9or idag. inte ett dugg förvånad...

Har varit väldigt känslosam idag (eller ska jag bara kalla det humörsvängningar?)
Jag har somsagt gråtit sanslöst mycket, skrattat massor av slutshowen (vi fick den på en film, har redan kollat den 2 ggr), varit så trött så jag trodde jag skulle svimma osv osv.

Oj vilket långt inlägg det här blev...nejni, nu ska jag rädda Sofie tror jag. Ikväll blir det kanske att vandra ner på stan. Kika på folk och så, för idag ska jag ta det lugnt.

Ha en bra början på sommarlovet alla, för det är just var det är nu. Sommarlov. Vädret är inte rikgit rätt, men lov, det är det minsann ändå! Tjohoo!
Puss!


oj, gissa om den här låten kommer få mig att tänka på slutet av 9an ändå : ) <3

Kommentarer
Postat av: Rebecca

men matilda! överger du suparplanerna ?! :D

2009-06-12 @ 20:06:24
URL: http://rebeccaloaendh.blogg.se/
Postat av: I.j

Oooh, den filmen måste jag få se ;D

2009-06-13 @ 15:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0