Om mitt jobb

Skrivet den: 2009-07-20, Klockan: 00:39:13,
Det är jobb imorgon.
Jag vill inte dit. Okej, det brukar faktiskt vara roligt där. Jag jobbar ju med Sanne, och vi har det oftast kul! Men det är så sjuuuuuuuuuuukligt jobbigt att stiga upp! Jag klarar det inte helt enkelt.
Jag ska kanske inte säga att jag är förvånad, för jag gör ju inte mycket åt det, sitter ju som sagt vid den här jäkla dumburken, fasten jag borde sova. Jag vet.

Jag vaknar oftast kring halv 8.
Vilket betyder ingen frukost, inget fix osv, bara stress. Det jobbiga är dessutom att man ska ha med sig mat varje dag också. Vilken jäkla planerig det ska vara då. Har ingen aning om vad jag kan äta imorgon faktiskt, nu när jag tänker på det.
Jäklar! Bara tänk er vilken lyx det är egentligen med skolmaten.
Visst, kanske man inte gillar maten varje dag, och klagar det gör man. Men hey, det finns alltid mer än en rätt, grönsaker, hårtbröd osv osv, och det är ju gratis. Vad enkelt det är ändå!


Nog om det. Här får ni kika lite på vad vi faktiskt jobbar med  : ]




1. Vi pärlar !
2. Bakar!
3. Hittar...riktigt snygga kläder..upphängda på väggen....(?)
4. Målar med barnen!
5. Syr (eller kollar iallafall, maskinen fixar biffen själv.)
6. Klär ut oss!

..osv osv osv osv!


Nej, helt illa är det alltså inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0