HEEMMA!

Skrivet den: 2009-08-27, Klockan: 16:14:43,
Kring 2 kom vi hem idag, herrejiiises vad skönt det var! Det första jag gjorde var att äta, sen blev det att lägga sig i sängen med datan, det är nästan läskigt hur seg jag blev av den här resan. Som towe också sa; det känns som om det är sommarlov än. Ja, helt så känns det!
Men imorgon börjar då allvaret. Herregud!


Kanske kan jag berätta lite om resan vi gjorde också!
Vi åkte till Abisko som sagt, och vägen upp för det tär berget... Det var varmt, jag fick skavsår, det var jobbigt....ja det var jävligt jobbigt till och med!

Tejp och skavsårsplåster hjälpte INTE mot mina skavsår, så jag bestämde mig att ta av skorna när vi hade ca 7 km kvar att gå... Ja, det HADE ju kunnat gå bra, men det är ju mig vi pratar om nu. Så efter nån km sparkade mittentån in i en sten, och nu är den blå. Halleluja!
Troligtvis stukad, eller så en spricka i den.
Sedan tror jag knät på andra benet blev lite överbelastat på grund av det. Man går inte gärna på den foten man har ont i så. Men  med lite vila blir det säkert bra :)
Hur som helst borde jag nog tacka johanna för att jag klarade mig igenom den där sträckan alls!

Äventyret var väl inte slut där heller. Smarta som vi vär tänkte vi ta en genväg för att slippa vandra upp för sista slalombacken (dessutom hade lärarna sagt håll höjd -.-). Men vart slutade det då?
Jo, vi hade 100 m kvar till stugan, men där emellan hade vi också en fors. Egentligen var det inte mer problem med det, vi vadade bara över, men tillståndet som jag kom in till hotellet i.....hehe, vi ska inte ta upp det nu ;)

Kul iallafall att man lärt känna mer folk ifrån klassen nu. Antar att det var det resan var till för  (?) och isåfall var det väl lyckat. Nu känns det som om jag skrivit heeelt galet mycket igen, men avslutar med några bilder iaf.




1.  Ja, det var faktiskt fint här vart vi var :)
2. Ett gäng härliga brudar på bild!
3. Som sagt, fint. När man väl kom över den där jäkla "trädgrensen".
4. "Ursäkta, men får jag bara fråga, varför går du UTAN skor?!"
5. Hehe, det var då här vi vadade över. Det var djupare än vad det ser ut!

Kommentarer
Postat av: rebecca

sv: jo, alltså optiken är ju inte riktigt detsamma som med ett riktigt macro. men det funkar säkert super det också! jo, i bilderna kan det ibland bli så att det inte är riktigt skarpt i kanterna på själva bilden. :) vet inte riktigt hur jag ska förklara det :)

2009-08-27 @ 18:59:03
URL: http://rebeccaloaendh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0